fredag 10 oktober 2008

Längtar....

så jag blir tokig efter mina små barn.....åhhhh...snart äntligen så har jag dom hemma hos mig :-)

Dom har nu varit i en vecka hos sin pappa, och det är alltid en jobbig vecka....saknar dom så mycket...MEN jag vet att dom har det bra där, han är en bra pappa, vore bara egoistiskt av mig ifall jag gjorde så dom bodde hos mig på heltid...men ack vad det värker i modershjärtat mellan varven :-(

Nu är snart min rast slut...ska återigen gå in och göra det jag mest av allt vill arbeta med...ta hand om våra äldre medmänniskor...det är så underbart att känna att jag får dom att må bra och har ett meningsfullt liv så här sista tiden i livet...jag får ut sååå mycket av det....deras lycka ger mig energi..

Men en sak är säker...det är inte lätt att bli gammal här i Sverige...!!!
Mer personal till vården...NU!

Inga kommentarer: