fredag 24 oktober 2008

Gamla räkningar... fy för dom!

Sitter här och har just betalt räkningar för nästan 3000....3000 som borde ha betalts i augusti-07!!?? Om Visma Collectors skött sig..för jag har det..!

I augusti-07 fick jag hjälp att sanera mina skulder, tack vare mina föräldrar. Jag hade som en ensamstående mamma med 5 barn trasslat in mig i en ond cirkel...skulderna blev bara större och större, till slut så orkade jag knappt öppna kuverten!

Så såldes mitt/min familjs underbara sommarställe *snyft* saknar det fortfarande så det värker i bröstet :-( Men det var min pappa med bröder som tog det beslutet...det ENDA bra var att då bestämde mina föräldrar att dom med lite hjälp av pengarna betala mig skuldfri...och jag måste ju erkänna att jösses vad skönt att slippa den tyngden :-) Jag är nu HELT skuldfri...

Nåt jag är livrädd för är att få den minsta skuld igen...är prickfri sen mars-07 nu, så det är ju bara drygt ett år kvar tills pricken tas bort helt och jag kan ta lån och sånt som en normal människa :-)

SÅ i förra veckan dimper det ner ett kuvert från Visma Collectors...?? Ett av dessa hemska inkassobolag jag ringt till gånger flera! Det står till målsman för Jessica, min 19 åriga dotter. Öppnar och ser att det är en räkning från -04??!

Alltså...*HALLÅÅ* vart har den varit i alla år? Varför betaldes inte den när jag gick igenom ALLA mina skulder...! När jag och min far satt i flera timmar på hans kontor, med en hel hög med skulder, både han och jag har ringt och försäkrat oss om att jag nu skulle vara skuldfri..?!

Ja,ja...efter en massa samtal, jag var minst sagt irriterad, så har dessa missats för den stod på min dotters person nummer? Alltså...i denna moderna värld...om dom ska hjälpa mig med att sanera mina skulder, borde det inte vara självklart att JAG ska även betala för mina barn? Jessica var vid det tillfället hon fick skulden 14 !

Blir så irriterad...så var kärr...*ähum* kvinnan jag pratade med dessutom grymt otrevlig. Slutade med att jag sa.."Hoppas du får en bra dag!"... och slängde sen på luren..möjligt lite barnsligt..men det kändes bra..för hon var såååå otrevlig, högfärdig och totalt dumförklarade mig.

Räkningen var från april-04, jag erkände att jag haft jätteproblem med räkningar genom åren men att jag nu försöker ordna upp mitt liv, vilket jag gjorde augusti-07, före det så sket jag faktiskt i dom, jag orkade inte.

Frågar henne varför jag inte fått påminnelser? Jo, säger hon, hmm den mindre smarta kvinnan i luren, du har fått massor, konstigt att du inte sett dom, säger hon lite snorkigt. "Ja, men vilka datum då? "Ja, du fick en april-04, en december-04, och en i februari-05..." Kände att jag blev bra frustrerad..sa.."Men du, jag säger ju att jag betalade allt augusti-07...innan dess klarade jag inte av det..det har jag ju redan berättat!! J"Jamen du fick en till..säger dumfan...februari-07" *mega suck*

Hur som helst så visade det sig att 4 av mina barn hade skulder där, som legat sen -04 och -05...???? Ursäkta mitt språk..men hur i helvete har dom kunnat lega där i så många år utan en påminnelse???!!!! Varför dyker en upp nu??? Och varför i h*lvete är systemet så korkat så att skulderna hamnar på barnens personnummer... den ena skulden var på Charlie, när han som 4 åring var på akuten....varför kommer inte den skulden på mig, hans mamma????

*suck* *suck* och *suck* nu är dom iaf betalda....undrar vad som ska dyka upp härnäst...en räkning på min katts personnummer kanske..???

Inga kommentarer: