lördag 29 november 2008

Ibland ska man ha tur...

Tänker ofta på vilken tur det var att jag åkte från Bangkok förra fredagen, kunde ju lika gärna ha suttit fast där nu!

När vi var där vi var där, ons-fredag förra veckan, så märkte vi INGENTING om det som var på gång?

På torsdagen, samma dag som dom gick ut med en varning om att INTE åka till Bangkok, så var vi just där, mitt i Bangkok.

Vi tog en promenad från vårat hotell, ett lyxhotell placerat i slummen. Det kändes konstigt för vi var dom enda turisterna där. Men inte på nåt sätt hotfullt eller att det var uppror på gång. ALLA var trevliga, mest så brydde sig dom inte om oss alls.

Helt plötsligt så var det stopp, alla vägar stängdes av, en leende polis visade att vi skulle stå i givakt, alla stod still.

Jag som alltid måste veta vad som händer frågade såklart denna leende polis. Jo, kungen skulle åka förbi. Och det gjorde han, inte helt hundra på i vilken bil han satt i, det var minst 50 stycken i hans kortege, men jag tror jag såg honom, och det känns kul :-)

Och när hans följe kört förbi så började allt röra sig igen. Ett otroligr myllrande av bilar, människor och avgaser. Trodde att det var mycket trafik i Stockholm, där jag bor, men jämfört med Bangkok så är Stockholm en liten lugn stad!

Älskar Thailand, och är verkligen ledsen för allt negativt som händer där...för dessa människor behöver turismen....

Inga kommentarer: