torsdag 13 november 2008

Phi Phi Island (lokal tid 21.30, svensk tid 15.30)

Jag är i paradiset....vilken underbar ö, sol,hamn, stränder, massa palmer, alla sorters båtar, vänliga leende thailändare, shopping gator, allt samlat runt omkring vårat lyxiga hotell :)

Som sagt...ÄNTLIGEN sol..!!!! Efter dom regniga dagarna..men det är väl så man säger efter regn kommer solsken :)

Idag har vi varit ute på en båtutflykt hela dagen, med dykcentret Aquanauts. Dom var 8 dykare och så jag...som valde att njuta av solen och landskapet upp vid ytan istället för under den.

Dom gjorde 2 dyk, 1 timme varje gång, först vid Koh Bida Naj, jag satt uppe på soldäck och bara stornjöt, solen och det otroligt vackra omkring mig....nästan overkligt vackert....

Efter det så åkte vi in i en lagun, därifrån kunde man simma genom en grotta till Maya Beach, vilket även jag gjorde,där dom spelade in filmen The Beach. Har aldrig sett en liknande plats, man måste nog varit där själv för att förstå.

Sen begav sig båten till Malong, där döks det igen och jag hade återigen hela båten för m ig själv, förutom 2 thailändare som var personal...inte helt fel...tog fram min bok och la mig på soldäck, dock lite för varmt...fick sätta mig vid relingen och vifta med fötterna istället *ler*

Från 08 till 14 var vi ute på havet...underbar..

Nu sitter jag i sängen på hotellrummet, Phi Phi Hotell, med min älskade bredvid mig och en laptop i knät....en svensk..därav prickarna över bokstäverna igen ;-)

Imorrn bär det av till Phuket med båt, 09 går den. Vi har bokat hotell vid Karon Beach, där ska vi bo i 5 dar..*ler* en sak är säker...vi hinner aldrig få det tråkigt...händer nåt nåt spännande varje dag :-)

Helt otroligt vad bra jag har det.....tack älskade Marcus för att jag fick följa med dig på det här....

1 kommentar:

Linda sa...

Åh vad härligt det låter!! Hade gärna bytt plats med dig just nu. November och Sverige är ingen rolig kombination. Mest grått, mörkt och trist! :-(