onsdag 8 april 2009

MITT NYA LIV..utan mamma...

Hejsan allihopa..

Nu som först är jag mogen att fortsätta skriva..och känner att det är helt rätt. Mitt liv är helt totalt förändrat....inget är sig likt.

Min älskade mamma, mitt stora stöd i livet, hela familjens nav i hjulet, den viktigaste personen i våra liv....Ann Linnea Hagberg, dog i år, den 15:e januari kl 11.50. Efter en fruktansvärd..och ORÄTTVIS kamp mot mot cancer :-( Endast 58 år gammal.

Jag visste att hon inte hade så lång tid kvar, men trodde at hon iaf skulle få uppleva sommaren. Jag tog hand om min mamma 3 veckor innan hon väldigt plötsligt dog, ägnade varje sekund åt min mamma, prio nummer ett. Tog ledigt från jobbet som undersköterska, fick till slut nära anhörig penning, tack och lov. Inte för jag brydde mig när hon var som sjukast..men tyvärr så kostar mitt liv trots att mammas tagit slut....

Ska skriva mer sen om min mammas sista tid..orkar inte riktigt nu..idag hade vi urnsättning..jag, pappa och min ena dotter hjälptes åt att föra urnan ner i jorden...kändes så läskigt makabert..men ända rätt på sätt....det var vi, dom hon älskade mest som la henne på hennes sista viloplats....många tårar vart det....men ändå vackert..

Mamma dog av sina komplikationer hon fick av sin lungcancer, som blev metastaser i hjärnan, som blev metastaser i skelettet....som gjorde henne lam i benen....

Det som till slut hände var att mamma, som bara hade en lunga, till slut inte kunde syresätta blodet, pga av förkylning, som bidrog till en propp i enda lungan..och till slut orkade inte hennes kropp....

MIN ÄLSKADE MAMMA....fick bestämma över sig själv enda till slutet...hon var helt sig själv till ungefär en timme innan hennes hjärta slutade slå....hennes sista ord till mig var: "Jag vill för f*n inte in till sjukhus IGEN!" Och dom väntade in i det sista...då var det försent..men jag tror att mamma förstod, och att hon inte längre orkade med att må så dåligt....

Älskade mamma, maka till min pappa, supermormor till mina barn..saknar dig så det svider...men du har det nog ändå bättre nu...ingen smärta längre....när du log där i din död så log du...för första gången på flera månader...vila i frid mor..!

ÄLSKAR DIG...det vet du...

Inga kommentarer: