tisdag 14 april 2009

Otursdagar...!

jahapp...vissa dagar går precis allt fel, när misstagen börjat så kommer det bara fler fel...funderar på att gå och lägga mig nu så inget mer händer...trots att klockan bara är 18 ;-)

Började igår när jag bokade biobiljetter till Monsters vs Aliens 3D, för mig, Marcus och mina 2 yngsta barn. När vi väl kom fram så vägrade min bank ge mig pengar via bankomaten, blev helt ställd, för visst sjutton har jag väl pengar kvar...eller?! Marcus fick iaf lägga ut, vi skulle dela på det. (nu vet jag att jag hade det)

Så åt vi lite på MC Donalds, och så skulle vi då äntligen gå in i salongen. Biokontrollanten rev biljetterna, och jag frågade lite ivrigt var dom fräcka 3D glasögonen låg :-) "Nä, det här är inte filmen i 3D" ??!!! Jag hade bokat fel, hade inte en aning om att den visdaes utan 3D? Gå till kassan och boka nya om ni vill, och växla in dom ni har.

Sagt och gjort, till kassan. OCH där var det ca 100 pers i kö!! Försökte lite snyggt att gå före, ville ju inte missa filmen. Men icke, ställ dig i kön sa hon bara...åhhh...!!

Efter ca 15 min i kö så kom vi fram till en väldigt hjälpsam kassakille, och lite tur iaf, det var en 3D film som började precis. Och helt okey platser...men Marcus fick lägga till lite mer ;-)

Så rusade vi in i nya salongen, och filmen hade inte börjat *puh* Tiden för när den skulle börja passerades, inget hände??!! Så kom en kille som jobbade för SF och informerade att salong 3s projektor hade gått sönder så alla därifrån skulle in i våran....till slut så kom iaf filmen igång ca 20 minuter försanad...och den var väldigt bra :-)

Sen idag så hoppade jag upp pirrig, skulle börja min utbildning i företags ekonomi, jättekul! Och det var tis-torsdag...det har jag ju vetat hur länge som helst. Får iväg barnen, gör mig iordning och kommer iväg i god tid :-)

Är framme ca 30 minuter för tidigt....alldeles mörkt innaför dörren det ska vara...konstigt. Men det kanske är för att jag är så tidig tänkte jag optimisstiskt :-) Tar upp lappen bara för att kolla tiden, hmmm...så står det första dagen den 15:e...efter denna påskledighet så har jag tappat dagarna lite..MEN kommer plötsligt ihåg att jag frågade min dotter på morgongen vilket datum det var....det är ju den 14:e...!!? Jag var inte 30 min tidig, jag var 24 timmar och 30 minuter tidig...!

Så jag åkte till vårat kontor istället....där jag borde ha varit kl 8 om jag inte sett fel på datum *hmmm* Behövde verkligen sitta där...massor att göra...vad händer då..???

JO, det börjar blinka nåt jäkla skit.....VIRUS...!!! Blev helt svettig, firma datorn innehåller en hel del...! Och det var helt klart allvarligt. Närmare bestämt 543 träffar på virus, trojanska hästar mestadels...*panik*

Iaf så fick jag tag på våran konsult som hjälpte mig, och det hade inte hunnit bli nån skada..! Tack och lov! MEN att fixa detta tog nästan 2 timmar....så min tid för allt jag skulle hinna göra blev väldigt liten...men jag hann till slut :-)

Så nu ska jag bara sitta i sängen och inte röra mig.....imorrn måste det ju gå bättre ;-)

Ha en bra kväll...och var försiktiga.....Be Careful Out There... ;-)

Inga kommentarer: