lördag 6 december 2008

Underverk...

Sitter en pojke i soffan, han läser Kalle Anka med rosiga kinder....han är 8 år och älskar fotboll... hans hår är fuktig efter alla matcher som under dagen varit...

Hör fniss och skratt från mitt kök...det är två flickor...19 och 20 år...dom pratar om killar, jobb och dagen som varit.... hör och ler.... vilka spratt livet tagit...

Det sitter en liten flicka på 11 år framför datorn...hon har tjockt, brunt lite lockigt hår...stora bruna ögon som tindrar så.....hon ser på nåt nåt som hennes vänner har skrivit....undrar vad..för hon ler så ivrigt...

En tjej bredvid mig i soffan sitter....hör mest skratt och en massa fnitter...hon är 17 år.... snart 18... ler och in i hennes ögon ser.... stora blå...känner igen mig själv så....

Alla dessa underverk är mina barn..... vackra, friska och intelligenta..... dom får verkligen mitt hjärta att klämta.... det är för dom jag fortsätter att kämpa..... älskade barn....

vad vore jag utan er...???

Inga kommentarer: