onsdag 24 september 2008

Packar, packar och...PACKAR!

Suck...vilken tur att man inte flyttar så ofta! Fy vad jobbigt det är! Men, jag kommer ju att hamna på Södermalm, Stockholm, klart värt det..hmmm..bara jag kommer dit nån gång, förbaskade kartonger!!!

Ska väl inte glorifera mig själv, men...ensamstående mamma till 5 underbara personligheter, sabbad rygg, undersköterska som sliter på ett äldreboende 100%...OCH flyttar, själv! Vad bra jag är...ibland ;-)

Nä, nu var jag orättvis, för jag har en 19-årig gudinna här, min underbara dotter Jessica, tack och lov för dig min lilla gumma :-) Och Micaela, du har oxå varit duktig. Ja, vad vore jag utan mina ungar...

Men måste berätta ern sak som gav mig massor av energi. Jag är ju som sagt undersköterska på ett äldreboende, mitt självklara kall här i livet, älskar det! Visst slitsamt, men dom gamla behöver mig...

Jag har/hade en stor svart, i mitt tycke klumpig, TV här. Visste inte riktigt om jag ville ha med den till nya lägenheten. Så kommer det sig så att en av min små favoritdamer på jobbet, som vars hela livskvalitet går ut på att få se på TV, TVn är hennes liv, blev utan sin lilla skruttiga, viktiga TV :-(

Då bara kände jag, självklart, hon ska han min! Fixade så att mitt ex (tack för det) körde den till mitt jobb...rullade in den på lilla damens rum...hennes min, hennes tacksamma blick kommer att få mig att må bra i många veckor :-)

Inga kommentarer: