tisdag 23 september 2008

Då var det dax!!

Äntligen, har så länge funderat på att börja skriva av mig om ALLT omkring, och *puh* det är mycket!

Är en vandrande katastrof, överenergisk, ensamstående, envis, underbar, liten mamma till 5 barn :-)

Är förbannat impulsiv, därav att jag just nu, när jag håller på att flytta, bryta med särbon och jobbar mer än nånsin, tyckte att det var ett ypperligt läge att börja blogga ;-)

Bor vid Globen, Stockholm, närmare bestämt hammarbyhöjden för er som vet vart det ligger :-) Ska flytta innanför tullarna nu, till södermalm *tjoohoo* känns bra ;-)

Men jag har bott här med min 5 barn, hmmm..och lite olika pojkvänner....sen 1994. Mycket skit innanför väggarna, ska bli så skönt att få börja om!!!

Denna underbart knäppa familj som jag har producerat består av:
Jag, mamma Anki 39 år.
Emilia 20 år
Jessica 19 år
Micaela 17 år
Melissa 11 år
och sist och även än så länge minst ;-)
Charlie, ende pojken, 8 år.

Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende här i Stockholm, ÄLSKAR mitt jobb, mitt kall i livet, tänker aldrig svika dom. Som idag, jag håller på att flytta, har en TV som jag inte riktigt vill ha, på jobber bor en dam vars hela värld är att kunna se på TV, den gick sönder, damen är helt förstörd, SÅ....hon får ju min såklart ;-) Ska lämna den idag med ett ex hjälp..känns så himla bra att kunna göra dessa gamla människor glad..tänk på att alla hamnar vi där...alla blir vi gamla.....

Återkomer efter jobbet...jobbar till 21....

*ser mig omkring* och ärligt...ska bli skönt att slippa alla dessa flyttkarttonger några timmar!

Anki

2 kommentarer:

Hanna / i ett gult litet hus sa...

Va kul det ska bli att följa din Blogg.
Kika gärna in hos mig också,
inte så mycket text men däremot bilder :)

Kramar Hanna (ensamma mammor)

Anonym sa...

Så nu är du fast i detta också Anki vännen...

Vi höres..

Och du ta det lugnt...


Kram Pys